Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Eco Global Scandinavia A/S
CVR-nr.: 41665297
Klingeberg 3,
4200 Slagelse
E-mail: info@ecoglobal.dk
Tlf.: 25773911

Produktinformation

På ecoglobal.dk oplyses varens væsentlige egenskaber. For yderligere oplysninger/spørgsmål til kan der sendes en mail til via info@ecoglobal.dk

Betalingsbetingelser

Hos Eco Global kan der betales med;

  • Dankort
  • VISA
  • Mastercard
  • Betaling via bankoverførsel kan foretages efter aftale

Beløbet trækkes når varerne afsendes.

Alle priser er inkl. moms.

Leveringsbetingelser

Eco Global leverer varer i hele Danmark.

Levering udenfor Danmark kan også ske, dog kun efter aftale.

Transport af varen sker med fragtmand. Levering af vare fra Eco Global er kantstenslevering, hvorfor varerne anses for modtaget af kunden, når disse er leveret til kantstenen på leveringsadressen.

Vælges det, at varen må stilles, har kunden selv ansvaret for varen, så snart fragtmanden har stillet varen på modtager adressen. Skulle kunden ikke være der til at modtage en vare, som ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med kunden. Kunden afholder selv omkostninger ved genudkørsel af varen.

Fragtprisen bliver oplyst inden du godkender din bestilling.

Du har også mulighed for at afhente varen på vores adresse, Vallensbækvej 18a 2605 Brøndby.

Da der altid er tale om forventede leveringstider kan Eco Global ikke gøres ansvarlig for forsinkelse af leverancer samt evt. håndværkerudgifter i forbindelse med forsinkede leverancer, transportskader og fabrikationsfejl i produkter.

Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på bestillingsadressen, og kunden har modtaget varen.

Leveringstid:

Lagervarer: 1-3 dage

Bestillingsvarer: 1-6 uger

Modtagelse

Vi anbefaler, at du som forbruger undersøger varen ved modtagelse og kun kvitterer for modtagelse, hvis varen er i orden.

Modtagelse for erhvervskunder

Når du har modtaget dine varer, skal du sammenholde disse med ordrebekræftelsen. Det er vigtigt at du kontroller om varen er intakt ved modtagelse før du som kunde kvitterer for modtagelsen af ordren. Kundens kvittering for modtagelsen betyder, at kunden bekræfter at varen er i orden og uden synlige fejl og/eller mangler.

Såfremt varen er beskadiget, må der aldrig kvitteres på et fragtbrev, uden at gøre anmærkninger på fragtbrevet.

Retur / Fortrydelse  

Specialfremstillede varer som er fremstillet specielt til dig, tages ikke retur. Vi fremsender speciel ordrebekræftelse på disse varer, hvor vi informerer om, at der ikke er returret på varen. Denne skal sendes underskrevet retur, inden ordren sættes i gang. Har du ikke modtaget en speciel ordrebekræftelse, gælder de normale 14 dages returret.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@ecoglobal.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Der kan ikke returneres enkelte varer/pakker ud af en samlet ordre.

Kontakt os altid inden en evt. tilbagelevering. Vi forbeholder os retten til at afvise en tilbagelevering, hvis denne ikke er aftalt.

Afgivelse af ordre

Der vil blive fremsendt en faktura, indenfor 24 timer.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.


Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Vallensbækvej 18a,
2605 Brønby

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Der ydes ingen fortrydelsesret i erhvervskøb.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Fakturaen skal fremvises til ecoglobal.dk i forbindelse med anvendelse af reklamationen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til Gulvlageret.dk inden rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@ecoglobal.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:


Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Persondataforordningen, GDPR, gældende fra d. 25. maj 2018

Dine data har hele tiden været sikre hos os, og er det fortsat.

Du har altid mulighed for at få oplyst de oplysninger vi har registreret på dig samt at tilføje ændringer, rettelser eller bede om at få slettet dine data.

Når du oplyser os om dine kontaktoplysninger (navn, adresse, tlf., mail) benyttes disse udelukkende til at kunne udfærdige tilbud, ordrer, faktura samt levering af dine varer.

Personoplysningerne registreres hos Eco Global Scandinavia A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Dine kontaktoplysninger vil kun blive videregivet i tilfælde af, at du har bestilt levering af dine varer. Ved at vælge levering med vort fragtfirma, acceptere du samtidig at vores fragtfirma modtager flg. oplysninger: navn, adresse og telefonnr. Disse oplysninger benyttes udelukkende til at kunne levere dine varer til den rigtige adresse og informere dig pr. tlf., hvis det er aftalt på forhånd.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på ecoglobal.dk er Eco Global Scandinavia A/S

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til vores e-mailadresse info@ecoglobal.dk.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Ecoglobal.dk

Vallensvækvej 18a,

2605 Vallensbækvej 18a
E-mail: info@ecoglobal.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: ______________________________     Modtaget den: ____________________________

Forbrugerens navn: __________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: _______________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _______________________________________      Dato: _______________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01-08-2021